Hva er annonseutvidelser og hva slags verdi skaper de for deg?
Hvorfor bruke annonseutvidelser? Det gjør at din klikkfrekvens og relevans øker da man kan vise frem masse relevant informasjon til en kunde og annonsen din blir mer fremtredende i søkefeltet.
En standard tekstannonse inneholder kun en overskrift og to linjer. Og det er begrenset hvor mye informasjon som man får puttet inn i denne annonsen.Men så finnes det et meget bra mulighet som heter annonseutvidelser og her kan man putte inn masse relevant informasjon som man kan skreddersy til hver annonsegruppe/tekst.
Så da fortsetter vi der vi slapp med: Anropsutvidelser
Du gjettet riktig, det er telefonnummeret ditt du kan legge inn der. Du kan få opp ditt telefonnummer på annonsen og når noen søker på mobilen så kan man trykke på det og man kan ringe til deg, direkte fra annonsen. Koster det samme som et klikk gjør og at kunde kan få tak i deg raskt.
Neste på listen er meldingsutvidelse, eller SMS
Når man søker på telefon så har man mulighet til å sende Sms direkte fra annonsen. Her kan du også forhåndsutfylle SMS, slik at kunde trenger kun å trykke på send.
Neste på listen er da adresseutvidelse
Her kobler du Google min bedrift til din AdWords konto og så får du mulighet til å legge inn din adresse til butikken eller kontoret ditt.
Trykker kunden på denne så åpner den seg i Google Maps og å finne butikken din blir enda enklere.
Disse utvidelsene som er nevnt gjør dine annonser bedre, ved å vise lett tilgjengelig og relevant informasjon som kommer kunden til gode og som igjen da kommer deg til gode.