Hvordan hente ut mer verdi fra dine søkeord

Hvordan kan man få enda mer verdi ut fra de søkeordene man bruker?

Det finnes en rapport som heter søketermer. Den rapporten forteller deg hva slag søketermer som gjorde at din annonse ble utøst.

F.eks: Du har søkeordet feriehus italia og du bruker denne søkeordsamsvaret her: «feriehus italia», da blir din annonse utløst når noen søker: eksklusive feriehus Italia.

Denne rapporter er da genial til å vise deg hvilken søkeord som du ikke har men som generer verdi for deg.

Du kan da enkelt hente de søkeordene der, enten legge de i eksisterende annonsegruppe eller lage helt nytt med det aktuelle søkeord. Da oppnår du en større kontroll over budskapet og budgivning og kan øke din inntjening på dette søkeordet.

En annen genial del av denne rapporten er at du også kan finne ut «dårlige søkeord» som ikke har noen sammenheng med dine tjenester.

F.eks: Du har søkeordet feriehus italia og du bruker denne søkeordsamsvaret her: «feriehus Italia» og du ser at annonsen blir utløst når noen søker «airbnb feriehus italia».

Dette har ingen sammenheng med tjenesten jeg leverer og da har det ingen hensikt at annonsen blir utløst når dette blir søkt.

Da sparer jeg visninger (som gjør annonsen mer relevant) og jeg får ikke klikk på urelevante søk som igjen gjør at jeg sparer penger.

Kjekt å vite:

Denne rapporten inneholder informasjon et par dager etter at kampanjen har startet og det er mest hensiktmessig å se på denne rapporten 2- 3 ganger i uken.

Alle søker forskjellig og tenker forskjellig, så denne rapporten hjelper å oss å forstå hva brukeren tenker når de søker etter dine tjenester eller produkter.

For en ting er helt sikkert, det finnes alltid noen som søker etter tjenestene eller produktene dine

Slide 1

Mediaeffekt AS

Nedre Hjellegate 9
3724, Skien
Google Map

Mediaeffekt AS

Nedre Hjellegate 9
3724, Skien

post@mediaeffekt.no
tlf. +47 400 56 909
Finn oss på Facebook

Image is not available