Hva er annonseutvidelser og hva slags verdi skaper de for deg?
Hvorfor bruke annonseutvidelser? Det gjør at din klikkfrekvens og relevans øker da man kan vise frem masse relevant informasjon til en kunde og annonsen din blir mer fremtredende i søkefeltet.
En standard tekstannonse inneholder kun en overskrift og to linjer. Og det er begrenset hvor mye informasjon som man får puttet inn i denne annonsen.
Men så finnes det et meget bra mulighet som heter annonseutvidelser og her kan man putte inn masse relevant informasjon som man kan skreddersy til hver annonsegruppe/tekst.
Vi starter med: Utvidelser for nettstedstilkoblinger eller for å gjøre det enkelt, linker til andre sider på nettsiden din.
Et eksempel er at man søker etter tannlege og er kun på jakt etter priser, så kan man legge inn en link i annonsen som går rett til prislisten eller man søker etter digital synlighet og lurer på hva bannerannonsering betyr ( Ref Bilde)
Dette er en god måte for å vise frem andre tjenester og muligheter overfor en kunde som kan skape større interesse.
Neste på listen er: Infoutvidelser
Det er en mulighet for å vise frem ekstra salgspunkter som fremhever deg ovenfor en konkurrent eller andre fordeler du kan vise frem.
Så kommer utvidelser med nettstedsinfo
Dette gjør at du kan fortelle om flere ting, f.eks velger du fasiliteter kan du fortelle at du har gratis parkering, gratis Wifi. Velger du merkevarer kan du fortelle om merkevarer du fører samt mye annen nyttig informasjon. Dette gjør at kunden ser hva du leverer og hva slags muligheter det finnes hos deg
Det finnes flere utvidelser men de kommer vi tilbake til i neste runde.